Aprofitar els 600 anys de la Fira d’Ontinyent
rellançar-la i “vendre” la ciutat des de tots els punts de vista. Amb aquest
objectiu, l’alcalde d’Ontinyent i candidat a la reelecció, Jorge Rodríguez, ha
inclòs al programa electoral del socialistes la creació d’una Comissió de
Commemoració que treballaria des d’enguany i fins l’any de l’efemèride, 2018,
per fer d’aquesta un element més de promoció econòmica de la ciutat.
Jorge Rodríguez explicava la proposta
ahir diumenge en un acte de campanya al recinte firal, on els socialistes
aprofitaven la coincidencia amb el “Mercat de Diumenge” per oferir una festa
amb tallers, castells unflables i activitats per a grans i menuts: “tots els
sectors econòmics i socials de la ciutat s'han d'implicar en aquest projecte, i
això volem articular-ho a partir d’esta comissió organitzadora, que serà la que
canalitze les propostes ciutadanes. Tenim quatre anys per dissenyar la Fira del
segle XXI, i que aquesta, a més de ser un referent en atraccions mecàniques,
recupere els seus arrels comercials i siga útil per a la promoció econòmica de
la ciutat", destacava.
El paquet de mesures dels socialistes
per potenciar Ontinyent com a ciutat d’atracció inclou també altres propostes,
com ara incentivar les iniciatives
empresarials tendents a incrementar l’oferta hotelera de la ciutat, mitjançant
bonificacions a l’IBI o l’impost de construcció, o la potenciació d’Ontinyent
com a destí turístic comptant amb la cooperació i intercanvi de turistes amb
altres ciutats com ara Xàtiva, Alcoi o Gandia. Estos turistes tindran al seu
abast una oferta que es tractarà d’impulsar mitjançant la promoció de quatre eixos:
el monumental i patrimonial, el gastronòmic, el dels recursos naturals i
l’industrial; tot impulsant la visita als Museus del Tèxtil, Museu de Gegants i
Cabets, MAOVA, Museu Fester i la Sala d’Embotits Artesanals. A més a més es
potenciarà el tren de la línia València- Xàtiva – Ontinyent- Alcoi com a recurs
turístic amb la creació del Tren del Tèxtil buscant la col·laboració de la
Diputació de València i la Generalitat.
En la línia de promoció de l’aprofitament de la gastronomia com a element
d’atracció, també destaca la proposta de crear un Consell de Comerç i
Gastronomia d’Ontinyent per potenciar
estos dos sectors econòmics amb la col·laboració dels agents implicats,
un Consell que permetrà, entre
d’altres, ficar en marxa i potenciar una Marca Gastronòmica d’Ontinyent. En
esta línia, es continuarà apostant per les campanyes comercials de ciutat com
ara “Ontinyent al carrer”, “Fira de Tapes i Rock”, “Fira de Tendes”, “Ontinyent
il·lusiona” com a eix de dinamització
del comerç local, i es desenvoluparà un urbanisme comercial que permeta
millorar les àrees comercials fent-les més atractives i còmodes.
“Per descomptat”, afegia Jorge Rodríguez, “continuarem promovent les
Festes de Moros i Cristians i les Festes de la Puríssima, treballant per la
Declaració de Festes d’Interès Internacional i d’Interès Autonòmic
respectivament. Recuperats els Concerts de Festes, cal seguir apostant per ells
com a element d’atracció”, assenyalava. El candidat destacava que “el
creixement sostenible que volem per a la ciutat se sustenta en la regeneració de la indústria, però
també en una millora del nostre urbanisme i en un impuls comercial i turístic
que convertisca Ontinyent en un pol d’atracció cada volta major”, concloïa. Els
socialistes reprenien hui els seus actes de campanya amb un repartiment de
clavells al Mercat de Dilluns.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada