dilluns, 18 de maig del 2015

Jorge Rodríguez proposa una comissió per rellançar la Fira d’Ontinyent al seu 600 aniversari



Aprofitar els 600 anys de la Fira d’Ontinyent rellançar-la i “vendre” la ciutat des de tots els punts de vista. Amb aquest objectiu, l’alcalde d’Ontinyent i candidat a la reelecció, Jorge Rodríguez, ha inclòs al programa electoral del socialistes la creació d’una Comissió de Commemoració que treballaria des d’enguany i fins l’any de l’efemèride, 2018, per fer d’aquesta un element més de promoció econòmica de la ciutat.

Jorge Rodríguez explicava la proposta ahir diumenge en un acte de campanya al recinte firal, on els socialistes aprofitaven la coincidencia amb el “Mercat de Diumenge” per oferir una festa amb tallers, castells unflables i activitats per a grans i menuts: “tots els sectors econòmics i socials de la ciutat s'han d'implicar en aquest projecte, i això volem articular-ho a partir d’esta comissió organitzadora, que serà la que canalitze les propostes ciutadanes. Tenim quatre anys per dissenyar la Fira del segle XXI, i que aquesta, a més de ser un referent en atraccions mecàniques, recupere els seus arrels comercials i siga útil per a la promoció econòmica de la ciutat", destacava.

El paquet de mesures dels socialistes per potenciar Ontinyent com a ciutat d’atracció inclou també altres propostes, com ara incentivar les iniciatives empresarials tendents a incrementar l’oferta hotelera de la ciutat, mitjançant bonificacions a l’IBI o l’impost de construcció, o la potenciació d’Ontinyent com a destí turístic comptant amb la cooperació i intercanvi de turistes amb altres ciutats com ara Xàtiva, Alcoi o Gandia. Estos turistes tindran al seu abast una oferta que es tractarà d’impulsar mit­jançant la promoció de quatre eixos: el monumental i patrimonial, el gastronòmic, el dels recursos naturals i l’industrial; tot impulsant la visita als Museus del Tèxtil, Museu de Gegants i Cabets, MAOVA, Museu Fester i la Sala d’Embotits Artesanals. A més a més es potenciarà el tren de la línia València- Xàtiva – Ontinyent- Alcoi com a recurs tu­rístic amb la creació del Tren del Tèxtil buscant la col·laboració de la Diputació de València i la Generalitat.

En la línia de promoció de l’aprofitament de la gastronomia com a element d’atracció, també destaca la proposta de crear un Consell de Comerç i Gastronomia  d’Ontinyent per potenciar estos dos sectors econò­mics amb la col·laboració dels agents implicats, un  Consell que permetrà, entre d’altres, ficar en marxa i potenciar una Marca Gastronòmica d’Ontinyent. En esta línia, es continuarà apostant per les campanyes comercials de ciutat com ara “Ontinyent al carrer”, “Fira de Tapes i Rock”, “Fira de Tendes”, “Ontinyent il·lusiona”  com a eix de dinamització del comerç local, i es desenvoluparà un urbanisme comercial que permeta millorar les àrees comercials fent-les més atractives i còmodes.

“Per descomptat”, afegia Jorge Rodríguez, “continuarem promovent les Festes de Moros i Cristians i les Festes de la Puríssima, treballant per la Declaració de Festes d’Interès Internacional i d’Interès Autonòmic respectivament. Recuperats els Concerts de Festes, cal seguir apostant per ells com a element d’atracció”, assenyalava. El candidat destacava que “el creixement sostenible que volem per a la ciutat se sustenta en la regeneració de la indústria, però també en una millora del nostre urbanisme i en un impuls comercial i turístic que convertisca Ontinyent en un pol d’atracció cada volta major”, concloïa. Els socialistes reprenien hui els seus actes de campanya amb un repartiment de clavells al Mercat de Dilluns.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada