dimecres, 30 de gener del 2013

El Congrés retarda més de 6 mesos el tractament de la Proposició No de Llei que reclama inversions a la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi



 La Comissió de Foment del Congrés dels Diputats segueix sense tractar la Proposició No de Llei que el Grup Parlamentari Socialista va presentar en juliol de 2012 sobre el manteniment i prestacions del serveis ferroviaris valencians, a la qual es reclamen inversions per millorar la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi. Així ho confirmava durant la seua visita a La Vall d’Albaida la Diputada al Congrés Patrícia Blanquer, qui advertia que la recent declaració de “Obligat Servei Públic” de la línia s’ha de renovar anualment “i no servirà de res si no es presta el servei en condicions, ja que no solucionem el problema”.

Blanquer, que acudia a la comarca acompanyada del diputat a Les Corts Valencianes Jordi Martínez, recordava que a la Proposició No de Llei es demanava la realització de les inversions oportunes per a millorar la qualitat, temps i freqüència de varies línies, entre elles la Xàtiva-Ontinyent-Alcoi. El Grup Parlamentari Socialista ha presentat també una pregunta a la qual planteja concretament a la Mesa del Congrés “que especifique quin és el pla d’inversions previst per a la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, detallant concepte, quantitat i data prevista d’inici d’execució de la inversió”, exposava.

La diputada recordava que als Pressupostos Generals de 2013 s’inclou una quantitat de 100.000 euros,“totalment irrisòria, quan el conveni que es va signar entre Ministeri i Generalitat superava els 60 milions”, assenyalen els socialistes, que reclamen la realització d’inversions “però amb trellat, per evitar desgavells com el de l’estació d’Albaida”, afegien.

Patrícia Blanquer i Jordi Martínez visitaven les obres de la nova estació albaidina acompanyats pel Regidor d’Urbanisme de la localitat, el socialista Josep Palasí, qui els explicava que en arribar el nou govern progressista a l’Ajuntament “vam estudiar si era possible paralitzar l’actuació i aprofitar el seu cost per millorar l’estació que teniem fins ara i que està a sols 200 metres, però no va estar possible perquè hauriem perdut la subvenció”. Palasí els explicava que l’obra està pressupostada en 1.384.783,29 euros, una xifra “que en sembla excessiva, ja que amb la meitat d’eixos diners es podria haver condicionat l’antiga estació, adaptant-la i dotant-la de nous serveis com cafeteria i zona d’esplai, com plantejàvem els socialistes”.

Josep Palasí afegia que “no hauria fet falta ni tan sols fer una rehabilitació integral de l’antiga estació si aquesta s’haguera conservat adequadament, ja que només havent tenint cura del sostre i reparant les teules, s’haurien evitat els danys que les pluges han anat fent en l’estructura de l’edifici. Però el que vol el PP són obres faraòniques, i així ens va”. A més a més, l’edil socialista denunciava que les obres de la nova estació, que es van iniciar en setembre de 2011 amb un termini d’execució de 6 mesos, encara estan per finalitzar, i és “complicat” que puguen estar abans de l’estiu de 2013.

Palasí lamentava que el Consell “no haja gastat els diners amb seny”, mostrant l’esperança dels socialistes “en que es facen les múltiples inversions pendents i necessàries per consolidar la línia, evitant que, a l’igual que ha passat amb l’antiga estació d’Albaida, quan vullgam donar-li solució aquesta ens resulte més costosa”. El regidor afegia per últim que “allò que sí seria totalment incomprensible és que després de gastar 1’4 milions d’euros en esta nova estació, es tancara la línia, ja que seria un cas equivalent a l’Aeroport de Castelló: tindríem una estació nova i ben costosa, però sense trens”, concloïa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada