La Comissió de Foment del Congrés
dels Diputats segueix sense tractar la Proposició No de Llei que el Grup
Parlamentari Socialista va presentar en juliol de 2012 sobre el manteniment i
prestacions del serveis ferroviaris valencians, a la qual es reclamen
inversions per millorar la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi. Així ho confirmava
durant la seua visita a La Vall d’Albaida la Diputada al Congrés Patrícia
Blanquer, qui advertia que la recent declaració de “Obligat Servei Públic” de
la línia s’ha de renovar anualment “i no servirà de res si no es presta el servei
en condicions, ja que no solucionem el problema”.
Blanquer, que acudia a la comarca
acompanyada del diputat a Les Corts Valencianes Jordi Martínez, recordava que a
la Proposició No de Llei es demanava la realització de les inversions oportunes
per a millorar la qualitat, temps i freqüència de varies línies, entre elles la
Xàtiva-Ontinyent-Alcoi. El Grup Parlamentari Socialista ha presentat també una
pregunta a la qual planteja concretament a la Mesa del Congrés “que especifique
quin és el pla d’inversions previst per a la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi,
detallant concepte, quantitat i data prevista d’inici d’execució de la
inversió”, exposava.
La diputada recordava que als
Pressupostos Generals de 2013 s’inclou una quantitat de 100.000
euros,“totalment irrisòria, quan el conveni que es va signar entre Ministeri i
Generalitat superava els 60 milions”, assenyalen els socialistes, que reclamen
la realització d’inversions “però amb trellat, per evitar desgavells com el de
l’estació d’Albaida”, afegien.
Patrícia Blanquer i Jordi Martínez visitaven
les obres de la nova estació albaidina acompanyats pel Regidor d’Urbanisme de
la localitat, el socialista Josep Palasí, qui els explicava que en arribar el
nou govern progressista a l’Ajuntament “vam estudiar si era possible paralitzar
l’actuació i aprofitar el seu cost per millorar l’estació que teniem fins ara i
que està a sols 200 metres, però no va estar possible perquè hauriem perdut la
subvenció”. Palasí els explicava que l’obra està pressupostada en 1.384.783,29
euros, una xifra “que en sembla excessiva, ja que amb la meitat d’eixos diners
es podria haver condicionat l’antiga estació, adaptant-la i dotant-la de nous
serveis com cafeteria i zona d’esplai, com plantejàvem els socialistes”.
Josep Palasí afegia que “no hauria
fet falta ni tan sols fer una rehabilitació integral de l’antiga estació si
aquesta s’haguera conservat adequadament, ja que només havent tenint cura del
sostre i reparant les teules, s’haurien evitat els danys que les pluges han
anat fent en l’estructura de l’edifici. Però el que vol el PP són obres
faraòniques, i així ens va”. A més a més, l’edil socialista denunciava que les
obres de la nova estació, que es van iniciar en setembre de 2011 amb un termini
d’execució de 6 mesos, encara estan per finalitzar, i és “complicat” que puguen
estar abans de l’estiu de 2013.
Palasí lamentava que el Consell “no
haja gastat els diners amb seny”, mostrant l’esperança dels socialistes “en que
es facen les múltiples inversions pendents i necessàries per consolidar la
línia, evitant que, a l’igual que ha passat amb l’antiga estació d’Albaida,
quan vullgam donar-li solució aquesta ens resulte més costosa”. El regidor
afegia per últim que “allò que sí seria totalment incomprensible és que després
de gastar 1’4 milions d’euros en esta nova estació, es tancara la línia, ja que
seria un cas equivalent a l’Aeroport de Castelló: tindríem una estació nova i
ben costosa, però sense trens”, concloïa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada